bodypump
شناسه خبر: 1694
بازدید: 441

Budy Pump چیست؟ بادی پامپ توسط لزمیلز (Les Mills) در نیوزلند آغاز شد و الان در سراسر دنیا کلاسی پرطرفدار برای همه سطوح ورزشی به شمار می رود. بادی پامپ ورزشی هوازی-قدرتی است که از هالتر برای انجام تمرینات قدرتی و استقامتی استفاده می کند. این کلاس ها از موزیک های ویژه و بسیار پرهیجان و انگیزه دهنده استفاده می کند که قدرت و کارایی ورزشکار را چند برابر می کند. کلاس های بادی پامپ که معمولاً ۶۰-۴۵ دقیقه طول می کشند، توسط مربیان حرفه ای هدایت می شوند.بادی پامپ تمریناتی بسیار مفرح و البته سخت هستند که ضربان قلب را بالا برده، روی کلیه قسمت های بدن کار می کنند و کالری بسیار بالایی می سوزاند.

این کلاس ها از موزیک های ویژه و بسیار پرهیجان و انگیزه دهنده استفاده می کند که قدرت و کارایی ورزشکار را چند برابر می کند.

استانداردهای کلاس های بادی پامپ

کلاس های استاندارد بادی پامپ دارای 10 مرحله است که در حدود 55 دقیقه طول می کشد. هر مرحله به جز مرحله گرم کردن و خنک شدن، قسمت مشخصی از بدن را هدف قرار می دهد. از آنجایی که بادی پامپ از قبل برنامه ریزی شده است هر کلاس بادی پامپدر هر کجای جهان که برگزار شود با این دستورالعمل اجرا خواهد شد.

گرم کردن، اسکوات، پرس سینه، تمرینات کمر، تمرینات مناسب عضلات دوسر بازو، تمرینات مناسب عضلات سه سر (پشت بازو)، تمرینات شش ها، تمرینات شانه ها، تمرینات عضلات شکمی / مرکزی، خنک کردن

نسخه های 30 و 45 دقیقه ای از بادی پامپکه فقط بر روی چند گروه اصلی عضلانی کار می کند و با گرم شدن شروع می شود نیز موجود است.

آیا کلاس‌های بادی پامپ برای کاهش وزن مناسب است؟

تمرینات مداوم با وزنه، یک کالر‌ی‌سوز عالی و بهترین روش برای ساخت عضله است. همان‌طور که عضلات، خود را بعد از تمرینات بازیابی می‌کنند، متابولیسم یا سرعت سوخت‌وساز بدن شما افزایش می‌یابد. درنتیجه، تا مدت‌ها بعد از انجام تمرینات بادی پامپ، روند سوختن کالری ادامه پیدا می‌کند. با افزایش حجم عضله، بدن شما روزبه‌روز به انرژی بیشتری نیاز خواهد داشت. در نتیجه با در نظر گرفتن یک رژیم غذایی مبتنی‌بر کالری‌شماری می‌توانید کاهش وزن چشمگیری را تجربه کنید.

بنابراین، با انجام تمرینات، نه‌تنها کالری زیادی می‌سوزانید بلکه این روند را در زمان بازیابی بدنی، ادامه خواهید داد. باساخت عضله در بدن، سوخت‌وساز بدن‌تان را افزایش می‌دهید.

حرکات Budy Pump

حرکات شامل انواع مختلفی است که گروه های عضلانی خاص را هدف قرار می دهد. این کلاس ها معمولاً شامل انواع مختلفی از حرکات از جمله ددلیفت، اسکوات، پوش آپ و ….. است. لازم نیست بدانید که آیا هریک از این حرکات در بادی پامپ موفقیت آمیز است یا نه زیرا مربی هر حرکتی که لازم است شما بر روی بدن خود انجام دهید را در طول یک جلسه تمرین در نظر می گیرد. زمانیکه شروع به رفتن منظم به کلاس کردید ممکن است شروع به یاداوری اسامی حرکت ها کرده و کارکرد هر حرکت بر گروه عضلانی خاص را هم فراگیرید.

تجهیزات مورد نیاز Budy Pump چیست؟

برای انجام تمریناتبادی پامپ نیاز به یک هالترو وزنه صفحه، تخته استپ ايروبيکو تشک دارید. در طول انجام تمرینات سینه و … شرکت کنندگان به روی تخته استپ قرار می گیرند.

تمرینات بادی پامپ تا چه حد سخت و دشوار است؟

زیبایی بادی پامپ این است که شما می توانید تمرینات را تا حد توانایی و با افزایش وزنه ها همراه با پیشرفت خود سخت کنید. همچنین می توانید حرکات ساده تر را با نظر مربی در طول هر مرحله انتخاب نمایید. و اگر احساس خوبی برای انجام یک حرکت ندارید می توانید از آن عبور نمایید و یا با اصلاحات جزئی انجام دهید. در طول هر کلاس 70 تا 100 تکرار در هر مرحله خواهیم داشت درحالیکه یک استراحت بین هر مرحله برای حرکات کششی و گروه بندی وجود دارد. شما بیشتر وقت خود را تحت فشار قرار دارید.

فواید بادی پامپ

  • در هر جلسه تمرین حدود 600 کالری می سوزانید
  • می توانید قدرت عضلانی خود را افزایش دهید
  • قدرت عضلات شکمی افزایش می یابد
  • انعطاف پذیری بسیار خوبی خواهید داشت
  • بدن شما شکل بهتری خواهد داشت
  • قلب سالم تر خواهید داشت.
Budy Pump چیست؟
1 از 1 رای
Budy Pump چیست؟

نوشته های مرتبط