BodyAttack
شناسه خبر: 1688
بازدید: 535

Body Attack چیست؟

Body Attack چیست؟ بادی اتک از جمله برنامه‌های تناسب اندام است که به وسیله شرکتی در نیوزلند به نام Les Mills ایجاد شده است. بادی اتک از جمله کلاس‌های پر انرژی تناسب اندام برای عضله سازی و استقامت بدن است. همچون دیگر برنامه‌های لس میلس، کلاس بادی اتک انتظارات شما را برای داشتن اندامی ایده ال فراهم می‌کند.

علاوه بر این نیاز تمام مبتدیان و آن‌هایی که به ورزش خو گرفته‌اند را هم بر طرف می‌کند. حرکات ورزشی مثل دویدن و جهش با حرکات قدرتی همچون شنا و اسکوات ترکیب شده است که باعث تنظیم توانمندی شما می‌شود و محدودیت‌های‌تان را با تمرینات به چالش می‌کشد.

بادی اتک با بدن ما چه می‌کند؟

– مقدار زیادی کالری می‌سوزند (700 کالری) تا اندامی لاغرتر داشته باشید.
– به بدنتان فرم و شکل می‌دهد.
– تناسب‌اندام و استقامت عمومی بدنتان را برای ورزش‌های پرانرژی دیگری مثل فوتبال و تنیس بالا می‌برد.
– هماهنگی و چابکی شما را تقویت می‌کند.
– با تمرینات میان‌تنه، بدن شما را قوی‌تر می‌سازد.
– سلامت و تراکم استخوان‌هایتان را ارتقاء می‌بخشد.
– سلامت قلب و ریه‌هایتان را افزایش می‌دهد.

تمرینات بادی اتک در مدت زمان ۵۵، ۴۵ و یا ۳۰ دقیقه قابل اجراست و در طول تمرین ۷۳۰ کالری می‌سوزانید.

چه لوازمی نیاز دارید؟

تنها چیزی که برای تکمیل کلاس بادی اتک به آن‌ نیاز دارید یک تشک یا زیرانداز است. تشک را در گوشه‌ای نگه دارید و برای تمرینات بالاتنه، بخش میانی و هم‌چنین سرد کردن از آن ‌استفاده کنید. علاوه بر همه این‌ها چیز دیگری که لازم دارید خودتان و انرژی‌تان است همچین به حوله، بطری آب و یک جفت کتانی مناسب هم احتیاج دارید.

‌چه نوع حرکاتی در کلاس انجام‌ می‌شود؟

بادی اتک یک کلاس سه بعدی است. حرکات هوازی یا آیروبیک، ورزشی و قدرتی که تمام بدن‌تان را درگیر می‌کند. حرکات کلاس به 3 گروه طبقه بندی می شود. استپ تاچ یا گام به بغل، مارچ یا قدم در جا، زانو بلند، لانگز، لانگز پرشی، پرش، اسکوات، اسکوات پرشی، زانو بلند تا سینه، لگد زدن، شنا، پرش با جمع کردن پاها به داخل شکم، تمرین پله، اسکیت، اسنو برد، پرش با اسکی، حرکت پا به پهلو، پروانه، کرانچ، پلانک و کوهنورد از از جمله این حرکات هستند.

شما مجبور به دانستن این حرکات نیستید چون مربی در طول کلاس نحوه ی انجام ‌حرکات را برای‌تان توضیح می‌دهد و شما را زیر نظر می‌گیرد تا حرکات را درست انجام دهید. واضح است که کلاس بادی اتک یک کلاس رقص نیست. انجام بیشتر حرکات کلاس برای مربی‌تان راحت است وحرکات ریتمیک نیستند بلکه حرکات ورزشی و چالشی‌اند حتی مثل حرکات زومبا هم نیستند بلکه فراتر از آن هستند.

مراحل کلاس بادی اتک به ترتیب زیر است:

  • گرم کردن
  • ترکیبی
  • ایروبیک
  • پلایومتریک
  • تمرینات بالا تنه
  • سرعتی
  • چالاکی
  • اینتروال یا تناوبی
  • قدرتی
  • تمرینات پایین تنه
  • تمرینات بخش میانی بدن
  • سرد کردن

کلاس بادی اتک دو نقطه اوج دارد. اولی در حین تمرینات پلایومتریک (جهت افزایش توانایی فرد در ترکیب سرعت و قدرت) در طول آهنگ چهارم است، که در این تایم شما فرصت ریکاوری قبل از شروع پارت دوم اوج تمرین را دارید، که در طول آهنگ‌ نهم اجرا می‌شود. اوج تمرینات بهترین روش برای تفکیک کلاس است چون باعث می‌شود که شما افزایش شدت تمرین و کاهش آن را حس کنید.

BODY ATTACK هم مانند سایر برنامه‌های Les Mills هر سه ماه یکبار با طراحی و موزیک‌های جدید تولید می‌‌شود.

Body Attack چیست؟
5.0 از 1 رای
Body Attack چیست؟